DISTRIBUIȚI

Clementinele arată ca niște portocale sau mandarine mai mici, însă dimensiunea lor este irelevantă comparativ cu beneficiile pe care le pot oferi sănătății.

Specialiștii în nutriție au plasat clementinele în fruntea clasamentului recomandărilor pentru sezonul rece. Ca atare, dacă vrei să deguști o combinație între textura fină a mandarinei și aroma portocalei, nu ezita să introduci clementinele în dieta ta zilnică.

Aceste fructe se spune că au fost descoperite accidental, undeva la începutul secolului XX, în grădina unui orfelinat din Algeria. Cel care le-a zărit a fost părintele Clement Rodier. Ulterior s-a descoperit că fructele erau cultivate în China de foarte mult timp. Însă ele au pătruns în Europa și Statele Unite undeva în jurul anului 1914. Cele mai celebre zone pentru cultivarea clementinelor sunt astăzi în Spania.

Motivele pentru care ai putea să faci loc clementinelor în coşul cu fructe sunt multiple: aceste citrice abundă în vitamina C, potasiu şi fibre. De aceea, pot fi un aliat excelent împotriva virusurilor de sezon. O altă calitate a clementinelor este că fiecare fruct are doar 40 de calorii. De aceea, sunt excelente înainte de un antrenament la sală sau pe post de gustare înainte de prânz.

Pentru că au fibre, clementinele pot fi consumate din plin în zilele de Sărbătoare cu meniuri care abundă în grăsimi şi zahăr. Însă nu le mâncaţi niciodată după masă, ci cu o oră înainte sau la două ore după un festin culinar.