DISTRIBUIȚI

Procesul de înscriere pentru unităţile şcolare ai căror elevi vor participa la excursii culturale gratuite în Bucureşti, organizate în cadrul proiectului „ACCES: Porţi deschise. Minţi deschise”, va avea loc în perioada 1-15 august.

Potrivit unui comunicat al organizatorilor transmis astăzi, în urma acestui proces vor fi selectate trei unităţi şcolare ai căror elevi – cel mult 10 pe unitate şcolară -, însoţiţi de unul dintre părinţii lor şi de un cadru didactic, vor lua parte la o excursie culturală cu o durată de patru zile în Bucureşti. Toate costurile aferente deplasării sunt asigurate din bugetul proiectului iar pe parcursul excursiilor, elevii vor vizita şase muzee şi vor participa la patru ateliere de dezvoltare personală.

Cei 30 de copii din mediul rural defavorizat, împreună cu părinţii lor, vor face un tur cultural al Bucureştiului, iar cu sprijinul ONG-urilor active vor participa la ateliere pe teme de interes asociate vârstei: stimularea creativităţii, încurajarea participării şi educaţie civică, educaţie pentru sănătate, siguranţă pe internet etc. Părinţii vor participa la cursuri de educaţie parentală. Excursiile vizează în principal copiii aflaţi în situaţii defavorizate şi care provin din zone marginalizate.

Copiii din mediul rural au un acces limitat la spaţii culturale, iar în lipsa resurselor şi a unei preocupări din partea părinţilor sau şcolii pentru acest aspect, universul lor cultural se rezumă la biserica din sat, căminul cultural şi sărbătorile locale, după cum arată Barometrul de Consum Cultural.

„Sunt prea mulţi copii care nu au destule oportunităţi de dezvoltare. Unele familii reuşesc decât în mică măsură să facă faţă ritmului alert al dezvoltării sociale, iar copiii vor resimţi aceste lipsuri. Lipsurile înseamnă stagnare, iar stagnarea se transformă în temeri„, a declarat Magda Diaconiuc, fondator CERC, citată în comunicat.

Proiectul „ACCES: Porţi deschise. Minţi deschise” se desfăşoară pe parcursul anului 2018 şi urmăreşte familiarizarea copiilor cu spaţiile culturale urbane şi sporirea accesului la iniţiativele şi programele care contribuie la dezvoltarea armonioasă a copiilor, derulate de obicei pentru populaţia din mediul urban.