Gara de Nord a Bucureștilor, la 153 de ani de istorie feroviară
Povestea edificiului a început la 10 septembrie 1868, când a fost așezată piatra de temelie în prezența Regelui Carol I.

Articol de AP, 25 septembrie 2025, 12:09 / actualizat: 25 septembrie 2025, 22:22
La 25 septembrie 1872, era inaugurată Gara de Nord din București, împreună cu prima linie de cale ferată cu plecare din Capitală, cea spre Ploiești.
Tot în acel an, intrau în exploatare și liniile Pitești – București – Buzău și Galați – Tecuci – Roman, însumând peste 600 de kilometri de cale ferată și 39 de stații.
Povestea Gării de Nord a început la 10 septembrie 1868, când a fost așezată piatra de temelie în prezența Regelui Carol I.

Construcția clădirii, a peroanelor și a liniilor a durat 4 ani, fiind realizată după planurile Ministerului Lucrărilor Publice, de Consorțiul Stroussberg. La deschidere, gara purta numele de Gara Târgoviște, fiind al doilea terminal feroviar al Bucureștiului.

De-a lungul timpului, Gara de Nord a fost martora unor schimbări importante. În perioada comunistă, Nicolae Ceaușescu a avut planul de a o demola și de a o muta la marginea orașului, însă clădirea a rămas pe amplasamentul său inițial, devenind unul dintre simbolurile Capitalei.
În prezent, România are o rețea feroviară de 20.000 km de linii, a șaptea ca mărime din Uniunea Europeană. Din Gara de Nord pleacă trenuri către toate colțurile țării, dar și spre Europa.

Cea mai lungă rută internațională este București – Budapesta (via Oradea), cu o distanță de 897 de kilometri.
Pentru cei care iubesc călătoriile, Gara de Nord a Bucureștilor nu este doar un loc de plecare, ci și un spațiu plin de istorie și povești – un adevărat portal către vacanțe de neuitat.