DISTRIBUIȚI

Directorul de comunicare și marketing la UNTOLD și NEVERSEA, Edy Chereji, în dialog cu Adelina Tocitu:

Din ce am văzut, ați reușit să veniți cu noutăți anul acesta în festival. Care au fost provocările acestei ediții?

Edy Chereji: Prima dintre provocări a fost fără îndoială, aceea de a construi o nouă ediție care să depășească ediția precedentă, să aducem lucruri în premieră de la artiști până la decorațiuni, să acordăm o atenție mai mare felului în care arată acest festival. Cred că am reușit acest lucru. Pe de-o parte avem artiști care au fost în România pentru prima dată, cum a fost G-Eazy sau artiști care vin pentru prima dată la Neversea, cum e Jessie J și apoi la ceea ce înseamnă festivalul ca și construcție. Sunt foarte multe lucruri care s-au îmbunătățit și care au fost duse la un nivel. Trebuie să fi cumva foarte atent ca le obsevi. Cei care s-au plimbat prin festival poate au observat că au fost zone în care aerul a fost împrospătat.

Spre deosebire de ceilalți ani, am observat că a fost permis accesul la apă după scena principală. Zona nu a mai fost împrejmuită, iar cei care au participat la festival au avut ocazia să practice sporturi nautice. Am observat mai multe puncte de reciclare, brandurile care au venit în festival au înțeles acest lucru și s-au pliat pe conceptul vostru. Am văzut pubele realizate din lemn și zonele unde participanții și-au putut lăsa obiectele de valoare, safe box-urile cum le-ați denumit voi.

Edy Chereji: Ai punctat foarte bine. În primul rând, există o aplecare mai mare către zona eco. Încercăm să fim un festival din ce în ce mai apropiat și mai prietenos cu mediul. Anul aceasta am avut multe activități care s-au legat de acest lucru. În zona food court am încercat să reducem la minimum plasticul, astfel că nu au existat tacâmuri din plastic, ci din lemn. Ambalajele în care a fost servită mâncarea au fost reciclabile 100%. Am renunțat la paharele făcute din acest material, acestea fiind înlocuite cu pahare din hârtie, iar șervețelele au fost realizate din material reciclabil. Avem foarte multe zone de colectare pentru plastic și aluminiu, astfel încât oriunde ai fost în festival și ai la îndemână un ambalaj de plastic sau aluminiu să poți să-l arunci foarte ușor.

Am observat la festival mai mulți artiști români decât în ceilalți ani…

Edy Chereji: Asta pentru că există o dorință a noastră, dar și din partea publicului de a acorda mai mute șanse artiștilor din România, nu doar la Neversea. Dacă o să te uiți și la line-up-ul Untold, am început să adăugăm mai mulți artiști. Pe de altă parte, artiștii au început să înțeleagă că este o mare oportunitate pentru ei, că dacă vin și se pregătesc cu show-uri făcute special pentru noi, pot să-și găsească un loc în line-up-ul nostru.

Sunt artiști care vin pentru a doua oară în festival. Dintre ai noștri, Delia este unul dintre ei, iar Grasu XXL a fost anul trecut, iar acum a avut două concerte.

Edy Chereji: Așa este, mulți artiști revin, în primul rând, la Constanța pentru că sunt impresionați de acest festival care se întâmplă pe o plajă. Mai sunt multe evenimente care se întâmplă în Europa, pe plajă, iar acest lucru reprezintă un punct de atracție pentru artiști pentru că ei își doresc să aibă show-uri în locuri inedite. Publicul din România este extraordinar de primitor fie ca vorbim de Cluj, fie că vorbim de Constanța. Până la urmă, la ambele festivaluri vin oameni din întreaga Românie și atmosfera pe care reușesc să o creeze ei este foarte apreciată de către artiști.

Încercați să aduceți Dobrogea în festival. Nu mă refer la sectorul turismului și la campania România All Inclusive, ci la ceea ce oferă zona din punct de vedere al energiei verde. Ați semnat un parteneriat cu o companie care produce energie cu eoliene. Câtă energie verde ați reușit să aduceți anul acesta în festival?

Edy Chereji: Avem un parteneriat pe o perioadă mai lungă de timp cu partenerul nostru care deține cel mai mare parc eolian de pe uscat din Europa și care este chiar aici în Dobrogea. Împreună cu ei ne-am propus să realizăm o infrastructură care să ne permită anul viitor, ca în proporție majoritară, festivalul să fie alimentat doar cu energie verde din sursă eoliană. Avem o primă zonă pe care am construit-o anul acesta. Pentru anul următor ne pregătim pentru că nu este ușor. Este o activitate și o muncă grea de a construi infrastructură care să ne permită să alimentăm direct din parc. Este un proiect pe termen lung, iar noi sperăm ca anul viitor să avem mare parte din festval alimentat cu energie verde.

În momentul în care ne-am propus să mai facem încă un festival în România, ne-am dorit să mai găsim un element care ne ajute și pe noi, să ne legăm de un potențial al zonei. Ne-am dorit în egală măsură să contribuim și noi la dezvoltarea unei zone din România și având un festival care se desfășura la Cluj, având acest potențial al litoralului românesc care în ultimii ani este foarte vine poziționat în topuri, era normal să venim către această zonă și ne bucurăm că odată cu prezența noastră aici reușim și noi să contribuim în dezvoltarea și în promovarea acestei zone. Pe de-o parte sunt foarte mulți străini care vin pentru festivalul nostru, pe de altă parte și românii care vin în Constanța în perioada Neversea, cheltuie și lasă bani aici în comunitate.

Anul trecut, am întâlnit jurnaliști din Franța, anul acesta am vazut că au venit și din Milano. Crește numărul jurnaliștilor străini care vin la festival, la Constanța.

Edy Chereji: Noi acordăm o atenție deosebită presei care poate să pună România și Constanța pe hartă prin astfel de evenimente. Sunt multe publicații care au content specializat pe astfel de evenimente și în fiecare an organizăm câte o excursie în zonă și încercăm ca pe lângă cele patru zile pe care le petrec în festival, să le prezentăm împrejurimile.

Care crezi că a fost cel mai așteptat artisti?

Edy Chereji: Nu cred că greșesc dacă spun că G-Eazy, dar am fost plăcut impresionat să văd cât de iubit este aici în Constanța și în România, Sean Paul. El a mai fost în România, anul trecut la București, dar iată că a fost un pariu corect din partea noastră.

Care sunt concluziile celei de-a treia ediții?

Edy Chereji: Sper că am reușit se depășim toate așteptările publicului pentru că până acum, nouă publicul ne-a depășit așteptările, începând de la numărul mare de oameni care au venit și în acest an și continuând cu serile frumoase care s-au întâmplat aici, cu oamenii care au rămas cu noi până dimineața și au prins răsăritul alături de noi și de DJ. Cred că ne putem gândi cu încredere la ediția de anul viitor. Următorul moment important din istoria festivalului este să vedem after movie-ul. Avem cele patru zile de festival pe care le trăim live, după care la o lună sau două, așteptăm after movie-ul.

Până la after movie, urmează Untold.

Edy Chereji: Încercam să mă gândesc la Neversea. Evident, pentru noi urmează Untold-ul, a doua provocare a verii. Avem un an greu pentru că este vorba despre o ediție aniversară, împlinim cinci ani. Am dedicat mult timp, resurse, artiști care vin cu un show special pentru această ediție aniversară, așa cum este Armin van Buuren. Sunt constănțeni care întreabă când vine Armin la Constanța. Dacă în acest an și-a dorit să vină doar la Cluj pentru a încununa festivalul cu un show unic, făcut doar pentru noi, pentru anul viitor ne putem gândi la o revenire a lui la Constanța. Pe lângă Armin van Buuren, mai avem un nume foarte mare, o surpriză care a depășit așteptătile tuturor, pentru că a fost la București acum cinci ani, în anul în care a fost lansat Untold. Este un artist foarte iubit, care alege cu foarte mare atenție show-uile la care participă, iar în acest an are doar trei eveniment în Europa, dintre care unul este la Cluj, la Untold.

Redactor – Adelina Tocitu / Foto – Radio Constanța