DISTRIBUIȚI

Trenurile Soarelui reintră în circulaţie, iar peste 40 de garnituri vor asigura zilnic, timp de aproape trei luni, legături directe din toată ţara cu staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării.

Acest interviu a fost realizat de Liliana Moldoveanu, invitată fiind Simona Roșca – șef serviciu în cadrul C.F.R. Călători Constanța.

Când intră în circulație Trenurile Soarelui?

Trenurile Soarelui vor intra în circulație începând cu data de azi, 14 iunie, urmând ca din 29 iunie să circule toate trenurile de lung parcurs, care vor face legătura dintre marile orașe ale țării cu litoralul, până la data de 8 septembrie 2019.

Vom avea și trenuri directe ca destinație Constanța și Mangalia? Câte vor fi?

Un număr de 22 de trenuri directe, 11 tur și 11 retur și ramurile aferente care pornesc din principalele orașe, vor avea ca destinație Constanța, Mangalia și retur. De asemenea 32 de trenuri, 16 tur și 16 retur, vor asigura legătura Capitalei cu litoralul, 14 dintre ele ajungând până la Mangalia, restul oprindu-se la Constanța. Durata de parcurs între București și Constanța, pentru trenurile Inter Regio fără oprire este de o oră și 58 de minute.

Care sunt principalele rute pe care circulă Trenurile Soarelui?

Trenurile Soarelui vor conecta toate regiunile țării cu  destinațiile de vacanță cele mai căutate, în perioada verii, respectiv litoralul românesc, principalele rute fiind dinspre București, Cluj, Brașov, Dej, Sibiu, Târgu-Mureș, Craiova, Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Arad, Deva, Timișoara, Reșița, Galați, Iași și alte orașe mari ale țării spre Constanța, Mangalia și retur.

Sunteți pregătiți să suplimentați numărul de vagoane pentru a evita o aglomerare excesivă?

Pentru asigurarea mobilității cetățenilor și în acest sezon estival, C.F.R. Călători operează la capacitatea maximă tehnic disponibilă. Vom suplimenta operativ cu vagoane trenurile pe rutele la care se vor înregistra cele mai mari solicitări de trafic.

Ne dorim să circulăm în condiții de confort. C.F.R. Călători garantează că vor fi asigurate aceste condiții, mai ales în funcționarea instalațiilor de climatizare!

Noi am luat măsuri astfel încât, toate garniturile au trecut printr-un proces de revizie privind instalațiile de climatizare și tot ce ține de confort, siguranță și securitatea călătorilor, astfel încât riscul de a se defecta să fie cât mai mic. Mai ales în perioada cu temperaturi caniculare se vor face eforturi suplimentare pentru menținerea în circulație a tuturor unităților de material rulant, dotate constructiv cu instalații de climatizare. Avem personal de intervenție în stațiile mari de pe parcursul trenurilor.

Dacă există reduceri de tarife, cum sunt acordate acestea călătorilor, în cazul în care achiziționează biletele cu anticipație sau bilete online. Ce reduceri de tarife acordați?

Biletele de tren sunt accesibile tuturor. Avem o gamă variată de oferte comerciale. Acestea sunt prezentate în detaliu pe site-ul nostru www.cfrcalatori.ro. La secțiunea trafic intern, să observe, dacă obiectul este achiziționat online, reducerea e de 5%. Pentru cumpărarea biletelor cu cel puțin 21 de zile în avans, reducerea este de 25% din tariful de transport și se cumulează cu reducerea online de 5%. La achiziționarea unui bilet dus-întors, reducerea este de 10% din valoarea legitimației. Depinde de fiecare călător la ce reducere se încadrează și cum își dorește sau de ce facilitate dispune.

Un client achiziționează cu anticipație, dar nu mai poate efectua călătoria. Este despăgubit? Care este procedura?

În cazul în care un călător renunță la efectuarea călătoriei, din diverse motive, trebuie să facă o cerere de restituire a tarifelor pentru călătoria neefectuată integral, fie parțial. Cererea de renunțare și restituire se face în gară. Pentru biletele cumpărate în stații și online atunci când achiziția s-a efectuat online, clientul va primi înapoi contravaloarea biletului pentru parcursul neefectuat reținându-se 10% din sumă, adică taxa de procesare. Călătorii pot afla toate detaliile despre procedura de renunțare la călătorie sau despre modificarea contractului de transport, din secțiunea Trafic intern, pe site-ul nostru, www.cfrcalatori.ro, în speță renunțarea la călătorie, restituire.

realizator interviu – Liliana Moldoveanu / redactor online – Liviu Predescu  / foto – unsplash.com

 

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.