DISTRIBUIȚI

Astăzi, la Pavilionul Expozițional Romexpo a fost deschis oficial Târgul de Turism al României. În cadrul evenimentului sunt promovate destinațiile turistice Constanța-Mamaia, dar și Delta Dunării. Detalii despre eveniment ne-au oferit Adriana Deoancă, reprezentantul Primăriei Constanța, și Cătălin Țibuleac, președintele Asociației de Management Turistic al Destinației Delta Dunării, la „Interviul Dimineții“, realizat de Adelina Tocitu, în direct la Radio Constanța.

Primăria Constanţa lansează, în cadrul târgului, calendarul evenimentelor ce vor avea loc în Constanța și stațiunea Mamaia. Printre primele evenimente anunțate se regăsesc deja cunoscutele Neversea, Sunwaves, The Color Run sau Festivalul Scoicilor, Caravana Gaudeamus Radio România, dar și Pontus Euxinus – Povestea Vinului Dobrogean sau Dacia Clasic – 50 de ani de la începerea fabricării modelului Dacia 1300.

„Noi am pregătit calendarul evenimentelor, primele evenimente anunțate pe anul acesta, astfel încât cei care ne vor vizita aici, la stand, să știe exact că își pot programa o vacanță inclusiv în funcție de preferințele artistice, sportive, culinare sau orice altceva de genul ăsta. Dacă vor să vină la un festival de muzică electronică vor ști exact când se desfășoară unul sau altul și își pot rezerva o vacanță de pe acum“, a declarat Adriana Deoancă, în direct la Radio Constanța.

Reprezentanții Primăriei Constanța propun turiștilor și itinerarii culturale și religioase în orașul de la malul mării.

„Le-am pregătit un pliant de unde pot afla că într-un timp foarte scurt pot să parcurgă o distanță relativ mică, într-un itinerariu religios, cele opt biserici din zona peninsulară a Constanței, de diferite confesiuni. De asemenea, muzeele au venit alături de noi și am reușit să creionăm inclusiv un itinerariu cultural. Le-am pregătit tot ceea ce înseamnă informare pe zona Constanța – Mamaia. Deși este adevărat că avem cel mai mare Delfinariu din estul Uniunii Europene, avem și multe alte lucruri care pot fi vizitate în Constanța. La Constanța se poate veni nu doar vara, ci și toamna. Inclusiv iarna marea este spectaculoasă și orașul Constanța le poate oferi o experiență!“, a subliniat Adriana Deoancă, reprezentantul Primăriei Constanța.

Foto: facebook.com/Primăria Constanța

În ceea ce privește Delta Dunării, Asociația de Management Turistic condusă de Cătălin Țibuleac propune un nou brand local – „Grădina Bio a Europei“, cu accent pe multiculturalitate și gastronomie locală.  „La noi, cei care doresc să viziteze standuri și cei care vor căuta vacanță în Delta Dunării, vor găsi ceea ce înseamnă tradiționalitatea și multiculturalitatea acestui județ, alături de gastronomia locală, vinurile locale și tot ce oferim noi mai frumos. În acest an ne concentrăm pe ceea ce înseamnă piața internațională de turism și aici mă refer la Europa, la zona statelor unite și sper să avem succes“, a declarat Cătălin Țibuleac.

Reprezentantul asociației a ținut să sublinieze că oferta se adresează în egală măsură și turiștilor români.

„Venim cu acel pachet bazat pe tradiții, multiculturalitate, biodiversitate, gastronomie locală. Și aici mă refer atât la Delta Dunării, cât și la Dobrogea de Nord, în ansamblul ei. Județul Tulcea are atât mare, cât și Deltă și munți, vorbim de munții hercinici, cei mai vechi munți din Europa, sunt trasee minunate, trasee fantastice, alăturăm produsului turistic construit în 2018 un drum al vinului, ne referim la cramele de la Hamangia, de la Măcin, de la Sarica Niculițel, un drum al cetăților fantastic, iar județul Tulcea are de oferit superbe peisaje și o posibilitatea de a-și petrece vacanța pe toată perioada anului“, a spus Cătălin Țibuleac.

 

Ivan Patzaichin, la standul județului Tulcea FOTO: Monica Comșa

Prețurile nu vor crește, ba chiar este posibil să scadă, este de părere președintele Asociației de Management Turistic al Destinației Delta Dunării. Hotelierii și proprietarii de pensiuni au pregătit deja ofertele pentru primăvară. „Există oferte generoase pentru minivacanța de Paște, cuprinse între 800 și 1400 de lei de persoană, în funcție de destinație și dacă este necesar transportul pe apă sau nu“.

Una dintre problemele cu care se confruntă turismul românesc este deficitul de forță de muncă. Adriana Deoancă este de părere că este nevoie de găsirea unor soluții aplicabile, pentru a se crea o zonă de personal calificat care să poată să diminueze deficitul de forță de muncă. La rândul său, Cătălin Țibuleac a declarat că o soluție ar fi accesarea resursei umane transfrontaliere. „Am putea accesa piața de muncă din Ucraina și Republica Moldova“, a spus el.

Târgul de Turism al României se încheie la 24 februarie.