DISTRIBUIȚI

Asociația de Management al destinației Delta Dunării promovează pachete turistice pentru Sărbătorile de iarnă, pentru a prelungi sezonul și în perioada în care nimeni nu s-ar gândi să meargă în Deltă.

Pentru că multe dintre etniile din Delta Dunării serbează Crăciunul și Anul Nou pe rit vechi, ofertele sunt disponibile pentru ambele perioade, după cum a declarat Cătălin Țibuleac, preşedintele Asociaţiei de Management al destinaţiei Delta Dunării. „Dorința noastră este să încercăm ca sezonul turistic să fie de 12 luni. Un drum al vinului, un drum al cetăților, un drum al turismului cultural sau al mănăstirilor poate prelungi acest sezon turistic. Delta urmează să fie integrată în acest program. E firesc și e normal. Ca asociație de management am lansat programul «Crăciun și Anul Nou în Delta Dunării», un program pe care ne dorim să-l creștem alături de partenerii privați și să-l implementăm tocmai pentru a asigura vizibilitate și bunăstare. Delta îngheață și prea puțini turiști o mai vizitează, ori Delta are foarte multe de oferit chiar și pe timp de iarnă. Discutam cu un alt comisar european și a venit cu o idee foarte bună – organizarea unor concursuri de patinaj pe canale înghețate, pe timp de iarnă“, spune Cătălin Țibuleac.

Ivan Patzaichin apreciază că Delta nu are nevoie de un turism de masă, ci de un produs turistic integrat, care să atragă vizitatori pentru mai mult de 3 – 4 zile. „Trebuie să creăm servicii prin care să putem să atragem turiști adevărați, turiști care vin să stea de la 3 zile în sus, un produs pentru oamenii care vin în mod special. Turistul din Germania, când vine, să știe exact ce are de făcut, în cele 3 – 4 zile, ce mănâncă, unde doarme, unde pescuiește, ce pescuiește. Când vom ajunge așa, atunci vom avea turiști adevărați în Delta Dunării“, spune Ivan Patzaichin.

Delta Dunării reușește să atragă mai mulți turiști străini tocmai datorită specificului ei unic și frumuseților naturale.

Un reportaj de Monica Comșa